ZWiK 97/10/2017                                               Świlcza, dn. 12.10.2017 r.
Modyfikacja treści siwz nr 2
 
Zamawiający: Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Świlczy
Dotyczy zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę, nazwa zadania: 
Zakup samochodu asenizacyjnego z opcją płukania przykanalików
Postępowanie zostało ogłoszone w dniu 9 października 2017 roku w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 597762-N-2017, w siedzibie Zamawiającego na tablicy ogłoszeń, na stronie internetowej: www.swilcza.i-gmina.pl.
Planowany termin składania ofert: do 19 października 2017 r. do godz. 10:00.
Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 poz. 1579 z późn. zm.) Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Świlczy zmienia treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia: 
W dniu 11 października 2017 roku do Zamawiającego wpłynęła prośba o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 
Pytanie nr 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wykreślenie zapisu par. 5 punkt 1
Uzasadnienie: rękojmia obowiązuje z mocy prawa. Zawarty w par. 5 punkt 1 zapis przenosi jedynie odpowiedzialność za wady fizyczne na sprzedawcę, co w przypadku podwozia używanego jest ryzykowne. Informuję, że w przypadku pozytywnego dla nas rozstrzygnięcia postępowania przetargowego, dostawcy podwozia i zabudowy zagwarantują na piśmie jakość w/w części zamówienia.
Odpowiedź:
Zamawiający wykreśla z § 5 ust. 1.
W związku z powyższym § 7 projektu umowy otrzymuje nowe brzmienie:
- Wykonawca wnosi zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie, tj. ……… zł (słownie: …………………). 
- Zabezpieczenie, o którym mowa w ust. 1 Wykonawca wnosi w ………….. 
- Zabezpieczenie należytego wykonania umowy zostanie  zwrócone w wysokości 100 % wniesionego zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania go przez zamawiającego za należycie wykonane.
Zmienia się również zapis pkt 16 SIWZ „Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy”, tj. pkt 16 SIWZ  otrzymuje nowe brzmienie:
16.1.   Wykonanie zamówienia wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
16.2.   Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie, tj. ceny ofertowej brutto. 
16.3.   Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a)   pieniądza;
b)   poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c)   gwarancjach bankowych;
d)   gwarancjach ubezpieczeniowych;
e)   poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 
Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek:
nr  50 9159 1023 2005 5000 1821 0001
Bank Spółdzielczy w Głogowie Młp. Oddział w Świlczy.
W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 
16.4.   Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wykonawcy. 
16.5.   Zwrot zabezpieczenia:
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy zostanie  zwrócone w wysokości 100 % wniesionego zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania go przez zamawiającego za należycie wykonane.
16.6.   Wykonawca wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy.
 
Uwaga!!!
Zmiana terminu składania ofert!
Pkt 11.3 SIWZ otrzymuje nowe brzmienie:
11.3.   Oferta musi być umieszczona przynajmniej w jednej zamkniętej kopercie.         Na (zewnętrznej jeżeli jest ich więcej niż jedna) zamkniętej kopercie należy umieścić dopisek:
| Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Świlczy Oferta do przetargu, nr sprawy ZWiK 97/10/2017 Zakup samochodu asenizacyjnego z opcją płukania przykanalików Nie otwierać przed dniem 19 października 2017 r. do godz. 10.30   | 
Zmienia się również zapis pkt 12.1. i 12.2. SIWZ:
12.1.   Oferty należy składać w budynku Zakładu Wodociągów i Kanalizacji 
w Świlczy, 36-072 Świlcza 168, pok. nr 15 na I piętrze. 
         Oferty należy składać do dnia 19 października 2017 r. do godz. 10.00.
         Dotyczy to również ofert wysłanych pocztą. 
12.2.   Otwarcie ofert nastąpi w budynku Zakładu Wodociągów i Kanalizacji 
w Świlczy, 36-072 Świlcza 168, pok. nr 14 na I piętrze w dniu 19 października 2017 r. o godz. 10.30.